Czym jest Rada Uczelniana Samorządu Doktorantów UwB?
Rada Uczelniana Samorządu Doktorantów działająca przy Uniwersytecie w Białymstoku ma za zadanie dbać o prawa i obowiązki doktorantów. Stoi także na straży przestrzegania obowiązującego na Uniwersytecie prawa i przyczynia się do polepszenia jakości kształcenia. Z uwagi na swoją specyfikę, RUSD działa na rzecz zarówno jakości kształcenia studentów, jak również jakości kształcenia doktorantów, promowania badań i naukowości. Samorząd doktorantów posiada swoich przedstawicieli w różnych jednostkach działających przy UwB.
Rada Uczelniana Samorządu Doktorantów powstaje z przedstawicieli z trzech Rad Doktorantów Szkół Doktorskich (RDSD) i Rady Doktorantów Studiów Doktoranckich. W skład każdej Rady Doktorantów Szkoły Doktorskiej wchodzi 8 doktorantów z danej Szkoły Doktorskiej, wśród tych osób muszą się znaleźć przedstawiciele każdej dyscypliny, w której dana Szkoła prowadzi kształcenie. Wszystkie trzy RDSD wraz z Radą Doktorantów Studiów Doktoranckich tworzą Radę Uczelnianą Samorządu Doktorantów (RUSD).
Kontakt: rusd@uwb.edu.pl
Skład Zarządu Rady Uczelnianej Samorządu Doktorantów UwB
PRZEWODNICZĄCA mgr Wioleta Lewandowska
Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
WICEPRZEWODNICZĄCA mgr Sandra Chmielewska
Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
SEKRETARZ mgr Maciej Kwiatkowski
Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych
CZŁONEK ZARZĄDU mgr Patrycja Wilczewska
Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
CZŁONEK ZARZĄDU mgr Kewin K. Bach
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
CZŁONEK ZARZĄDU mgr Dariusz Kiejza
Szkoła Doktorska Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
Jakie organy działają Przy Radzie Uczelnianej Samorządu Doktorantów?
Przy Radzie Uczelnianej Samorządu Doktorantów od 2020 roku działają trzy komisje. Komisja Wyborcza, ds. Nauki i Komisja ds. Kultury i Promocji.
Komisja Wyborcza przeprowadza wybory we wszystkich jednostkach samorządu i dba o ich prawidłowy przebieg a także stwierdza ważność wyborów.
Komisja ds. Nauki analizuje obowiązujące przepisy, rekonstruuje regulaminy, opracowuje zasady w przydzielaniu dofinansowań, opiniuje wnioski o przyznanie dofinansowań na działalności naukowe.
Komisja ds. Kultury i Promocji zajmuje się organizacją wydarzeń kulturalnych w ramach samorządu, promuje konkursy o dofinansowania naukowe, promuje samorząd, sporządza ankiety na temat jakości kształcenia, dba o zapewnianie doktorantom wszystkich potrzebnych zasobów.
Przewodniczący ww. Komisji:
mgr Dorota Haponiuk– Komisja Wyborcza
mgr Dariusz Kiejza– Komisja ds. Nauki
mgr Patrycja Wilczewska – Komisja ds. Kultury i Promocji
Gdzie mogę znaleźć aktualności o działaniach Rady Uczelnianej Samorządu Doktorantów?
Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku. Publikujemy tam najważniejsze informacje, przypominamy o naborach do konkursu APLAUZ, oznajmiamy o działaniach pojętych przez Zarząd RUSD i udostępniamy ważne wydarzenia.
Link do strony: https://www.facebook.com/RUSDUwB